- Учнівське самоврядування
- СТАТУТ
- Шкільного Містечка «Темп»
- І. Загальні положення
- 1.1.Шкільне Містечко – добровільна дитяча громадська доброчинна позапартійна організація сприяння вдосконаленню навчально-виховного процесу, охорони здоров’я, культурного та фізичного виховання, згуртованості колективу гімназії, формування у всіх учнів свідомого та відповідального ставлення до своїх прав та обов’язків, які зазначені у Концепції, Статуті школи, Єдиних вимогах до учнів.
- 1.2. Учнівське самоврядування у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, іншими нормативно-правовими документами та цим Положенням.
- 1.3. Учнівське самоврядування організовується з учнів школи.
- 1.4. Учнівське самоврядування класу – первинна організація, яка на правах колективного члена входить до учнівського самоврядування школи.
- 1.5. Для координації роботи учнівського самоврядування призначаються педагоги радники, які консультують учнів відповідно роботи окремих напрямків.
- ІІ. Мета і завдання
- 2.1.Метою організації самоврядування є розвиток соціальної та організаторської активності учнівської молоді шляхом залучення до дієвої участі в демократичному управлінні.
- 2.2. Головною метою є:
- - захист прав та інтересів своїх членів;
- - інтеграція зусиль для добрих та корисних справ;
- - розробка і втілення проектів, спрямованих на поліпшення навчально-виховного процесу в школі.
- 2.3. Завдання:
- - формування навичок самоврядування, соціальної активності й соціальної відповідальності в процесі практичної, громадської діяльності учнівської молоді;
- - формування суспільно-громадського досвіду особистості, розвиток, стимулювання, реалізація її творчого потенціалу;
- - формування життєвої компетентності та стимулювання життєвого успіху старшокласників;
- - розвиток творчих рис характеру, а саме: цілеспрямованості, ініціативності, вимогливості, наполегливості, толерантності, винахідливості, оригінальності, готовності до виправданого ризику;
- - залучення учнів до участі у вирішенні трудових, соціально-політичних, моральних потреб суспільства;
- - об’єднання учнів для добрих, корисних, цікавих справ, розвиток їхніх творчих здібностей;
- - розвиток світогляду учнів для подальшого формування цивілізаційної компетентності.
- ІІІ. Мешканці Шкільного Містечка «Темп», їх права та обов’язки
- Мешканці Шкільного Містечка мають право:
- - обирати та бути обраним до керівних органів самоврядування;
- - вносити пропозиції, ідеї щодо вдосконалення діяльності органів учнівського самоврядування;
- - дискутувати, критикувати, відстоювати власну точку зору з усіх питань щодо діяльності учнівського самоврядування;
- - брати участь в експериментах, конференціях, конкурсах, диспутах;
- - сприяти активізації роботи Шкільного Містечка;
- - усі мешканці Шкільного Містечка користуються однаковими павами та однаковою мірою відповідають за виконання обов’язків.
- Мешканці Шкільного Містечка зобов'язані:
- - виконувати вимоги Статуту, єдині вимоги для школярів, рішення міської ради Шкільного Містечка;
- - брати участь у досягненні мети реалізації завдань органів учнівського самоврядування;
- - піклуватися про авторитет школи;
- - оволодівати знаннями, практичними навиками, підвищувати культурний та інтелектуальний рівні;
- - не принижувати гідність людей, поважати їхні погляди й переконання;
- - при порушенні або невиконанні норм закріплених вище мешканець Шкільного Містечка може бути виключений з органу учнівського самоврядування.
- ІV. Керівні органи Шкільного Містечка «Темп»
- 4.1. Вищий орган Шкільного Містечка «Темп» - загальні збори, які збираються не менше одного разу на рік. Позачергові збори скликаються на вимогу мера містечка чи 1/3 мешканців містечка.
- 4.2. До виняткової компетентності зборів входить:
- - затвердження та внесення змін до Статуту і програми Шкільного Містечка;
- - вибори мера Шкільного Містечка;
- - прийняття рішень про реорганізацію та ліквідацію Шкільного Містечка «Темп»;
- - оцінка діяльності Шкільного Містечка та його органів.
- Збори можуть вирішувати й інші питання, пов’язані з діяльністю учнівського самоврядування.
- 4.3. Очолює роботу міська рада в складі: мер містечка, керуючий справами шкільної ради, секретар шкільної ради.
- 4.4. Міська рада складається із представників органів самоврядування класних колективів – активних, дисциплінованих учнів.
- 4.5. До компетенції міської ради належить:
- - представлення та захист інтересів ради та його членів у взаєминах з іншими організаціями;
- - керівництво громадською діяльністю ради в межах компетенції, яка визначається зборами;
- - відповідальність за ведення та збереження документації;
- - скликання загальних зборів, затвердження їхнього порядку денного;
- - прийняття рішень про входження ради до інших громадських об’єднань і вихід із них;
- - затвердження символіки учнівського самоврядування.
- Міська рада проводить свої засідання один раз на місяць. Вона узгоджує роботу відділів, що створюються за окремими напрямками діяльності. До складу міської ради входять такі відділи та служби: відділ освіти, культури і відпочинку, охорони життя та здоров'я дітей, спорту і туризму, преси та інформації, робот из молодшими школярами, дисципліни та порядку, служба «Милосердя», служба «Берегиня».
- 4.6. Відділи та служби самоврядування є структурними елементами системи учнівського самоврядування.
- Це добровільне об’єднання учнів, яке формується на початку навчального року з числа учнів школи у залежності від інтересів дітей.
- Мета відділу – розвиток інтересів і творчих здібностей школярів, формування активної життєвої позиції.
- Планування роботи відділ здійснює самостійно виходячи з основних положень річного плану розвитку школи та традицій, що склались.
- Для керівництва та організації роботи відділу створюється рада відділу, яка обирає свого лідера. Рада відділу збирається не менше одного разу на місяць для планування і координації подальшої роботи.
- Координацію та педагогічне консультування здійснює педагог-радник.
- За активну участь у конкурсах, дослідженнях, роботу в відділі, учні отримують подяки, грамоти.
- Відділ освіти: облік відвідування, організація огляду знань, підготовка до уроків, підготовка і проведення олімпіад, конкурсів, предметних тижнів, вечорів, контроль за виконанням режиму дня, організація взаємодопомоги у навчання, консультаційна допомога з предметів.
- Відділ культури і відпочинку: дотримання норм моральної поведінки, зовнішній вигляд учнів, організація та контроль за естетичним оформленням класних кімнат, шкільного приміщення, організація виставок, змістовного дозвілля, залучення учнів до підготовки і проведення творчих справ, розважальних програм, проведення традиційних загальношкільних свят.
- Відділ охорони життя та здоров'я дітей, спорту і туризму: організація і контроль за роботою санпостів, дотримання санітарно-гігієнічних вимог, контроль за інформаційним стендом «Дзеркало чистоти», бесіди про шкідливість негативних звичок, пропагування здорового способу життя, організація спортивних конкурсів, проведення туристичних походів, змагань, розучування народних рухливих ігор.
- Відділ преси та інформації: вивчення думки учнів про шкільне життя; висвітлення подій шкільного життя; розвиток мовної культури та культури спілкування; інформування про творчі справи; оформлення плакатів, стінгазет, оголошень; організація тематичних, святкових газет; розвиток кореспондентських здібностей.
- Відділ роботи з молодшими школярами: організація позаурочної діяльності, спортивних ігор; надання шефської допомоги в організації оздоровчого табору; організація дозвілля на перервах.
- Відділ дисципліни і порядку: організація чергування по школі, рейдів-перевірок; робота з порушниками дисципліни і порядку; організація прибирання території; нагляд за дотриманням культури поведінки; контроль за відвідуванням уроків; перевірка і дотримання санітарно-гігієнічних норм: чистота приміщень, охайний зовнішній вигляд; здійснення профілактичної антитютюнової, антиалкогольної, антинаркотичної роботи.
- Служба «Милосердя»: організація шефської допомоги ветеранам Великої Вітчизняної війни, людям похилого віку, вчителям-пенсіонерам, організація зустрічей з ними, операції «Турбота», «Милосердя», «Вчитель не повинен бути самотнім».
- Служба «Берегиня»: об’єднує учнів закоханих у рідний край, які ведуть пошукову роботу, зберігають та примножують народні традиції, обряди, звичаї в рамках руху учнівської молоді "Моя земля – земля моїх батьків». Сприяє збереженню та передачі від покоління до покоління шкільних традицій.
- V. Символіка
- 5.1. Прапор
- Прапор школи являє собою прямокутне полотнище синього кольору. Синій колір асоціюється з всесвітом і думкою, з вірністю і мудрістю. Слово "синій" походить від слова "сяйво". Синій - колір пощади і милості, символ краси, м'якості і величі. Жовтий - сонячний колір. Це колір невимушеного спілкування, надії, оптимізму, почуттєвого сприйняття. Жовтому надають перевагу ті, хто прагне до розширення обріїв спілкування. Жовтий колір - символ багатства, справедливості і великодушності. Трикутник жовтого кольору, що символізує собою прожектор знань, що висвітлює невідоме і непізнане. Гостра вершина рівнобедреного трикутника розташована в центрі лівої крайки. Потік світла, що розширюється, символізує все більш зростаючу область пізнаваного.
- 5.2. Гімн школи
- Гімн – офіційна урочиста пісня, яка нарівні з гербом і прапором символізує певну суверенну єдність. В поетичних словах гімну відобразились велике прагнення учнів отримати високий рівень знань, знань різнобічних і різнопланових; вдячність школі, її прекрасним педагогам за навчання, розуміння, любов; сподівання ніколи не забути рідні стіни і тих вчителів, що допомогли сміливо дивитись у вічі майбутньому; а також надія на найкращі прийдешні часи для свого рідного навчального закладу.
- Гімн школи
- Шкільні роки, як кораблів вітрила,
- Зовуть мене в безмежну далину,
- Шкільні роки, як птахи сизокрилі,
- Несуть мене до знань в височину.
- Приспів:
- Школо моя! Ненько моя!
- В стінах твоїх ми єдина сім’я!
- Кожного дня мудрість твоя
- Збагачує наше життя.
- Шкільні роки – дитинства світ казковий,
- В якому я, як квітка, розцвіту.
- Шкільні роки несуть все нову й нову
- Тобі на скронях, вчитель, сивину.
- Приспів:
- Шкільні роки – ясна зоря ранкова,
- До тебе я струмочком прибіжу.
- Шкільні роки – моя щаслива доля,
- Про вас я в серці пам'ять збережу.
- Приспів:
- 5.3. Герб
- Герб – емблема, відмінний знак, поєднання предметів, котрим надається символічного значення, що виражають певні традиції власника.
- На гербі школи переважають жовтий і синій кольори. Синій – колір миролюбивого початку, колір неба, прозорості води, він заспокоює, це символ краси, м ' якості і величі. Жовтий – колір невимушеного спілкування, надії, оптимізму. Жовтий – це справедливість і великодушність.
- Центральна частина герба школи являє собою стилізоване зображення розгорнутої книги з відтворенням кольорів державного прапора України. В центрі книги зображено перо – один із символів освіти.
- З лівої сторони на жовтому фоні зображення емблеми " Козацького гарту ” – символ сили духу та героїчної пам ' яті наших предків.
- По праву сторону від пера знайшов своє відображення – знак Інтернету – центру сучасного здобуття знань.
- VІ. Порядок внесення змін та доповнень до Статуту
- 6.1. Зміни та доповнення до цього Статуту вносяться за рішенням загальних зборів.
- VІІ. Порядок припинення діяльності учнівського самоврядування
- 7.1. Припинення діяльності самоврядування відбувається через реорганізацію або ліквідацію відповідно до чинного законодавства.
- 7.2. Реорганізація учнівського самоврядування проводиться за рішенням загальних зборів, якщо за неї проголосувало не менш 2/3 членів учнівського самоврядування, присутніх на загальних зборах. При цьому всі права та обов'язки учнівського самоврядування переходять до правонаступника.
- 7.3. Орган, який прийняв рішення про ліквідацію учнівського самоврядування, створює ліквідаційну комісію.
- ПОЛОЖЕННЯ
- про виборчу комісію
- Загальні положення
- 1.Виборча комісія обирається за місяць до виборів мера.
- 2. Виборча комісія контролює передвиборчу агітацію кандидатів у мери.
- 3. Кількісний склад виборчої комісії становить 7 осіб (голова та 6 членів комісії).
- 4. Виборча комісія обирається з учнів 5-11 класів.
- Порядок роботи комісії
- 1.Складання списків виборців.
- 2. Підготовка виборчої дільниці.
- 3. Підготовка бюлетенів.
- 4. Проведення голосування.
- 5. Підрахунок голосів.
- 6. Заповнення протоколу.
- 7. Оголошення підсумків на загальношкільній лінійці.
- ПОЛОЖЕННЯ
- про вибори мера школи
- Загальні положення
- 1.Вибори мера Шкільного Містечка «Темп» проводяться за принципом загального рівного і прямого виборчого права таємним голосуванням.
- 2. Право висувати кандидата в мери мають учні 9-11 класів.
- 3. Право обирати мера мають учні 5-11 класів.
- Організація та проведення виборів
- 1.Для проведення голосування утворюється виборча комісія.
- 2. Виборча комісія:
- - складає списки виборців;
- - встановлює форму виборчого бюлетеня;
- - проводить реєстрацію кандидатів у мери;
- - встановлює результати виборів і оголошує їх.
- Передвиборча агітація
- 1.Учень, який зареєстрований кандидатом у мери, має право вести передвиборчу агітацію.
- 2. Кандидат за допомогою ініціативної групи повинен підготувати передвиборну програму.
- 3. Якщо два та більше кандидатів набрали однакову кількість голосів, проводяться повторні вибори.
- 4. Повідомлення про обрання мера оголошується головою виборчої комісії на загальношкільній лінійці.
- 5. Обраним вважається кандидат, за якого проголосувала більшість учнів, що взяли участь у голосуванні.
- 6. Мер обирається на термін від 1 до 3 років.
- ПОЛОЖЕННЯ
- про мера Шкільного Містечка «ТЕМП»
- 1.Мера Шкільного Містечка обирають учні школи таємним голосуванням.
- 2. Мер є головою учнівського колективу.
- 3. Мер є головою міської ради.
- 4. Мер є членом педагогічної ради і Ради школи.
- 5. Мер має право:
- - пропонувати кандидатів до міської ради;
- - вносити на розгляд членів міської ради питання, що турбують учнів школи;
- - скликати учнівську конференцію, засідання міської ради;
- - ухвалювати рішення, які не суперечать Статутові;
- - подавати пропозиції про внесення змін і доповнень у Статут Шкільного Містечка;
- - влаштовувати заходи, які не змінюють суттєво річний навчально-виховний план;
- - ініціювати зміни, що сприятимуть поліпшенню стану навчання та дозвілля;
- - представляти інтереси школи на засіданнях виконкому сільської Ради та в інших громадських організаціях.
- 6. Рішення мера з питань учнівського самоврядування самостійні й незалежні від рішень адміністрації школи.
- 7. Мер не має права передавати свої повноваження іншим особам.
- 8. Мер зобов'язаний:
- - дотримувати Статут Шкільного Містечка;
- - контролювати виконання Статуту;
- - координувати роботу міської ради;
- - допомагати адміністрації здійснювати річний план роботи.
- 9. Повноваження мера припиняються у разі:
- - відставки;
- - закінчення ним школи.
- Мер Шкільного Містечка:
- Захарчук Діана
- Лідер відділу освіти:
- Мельник Віолетта
- Радник відділу освіти:
- Данішевська Наталія Анатоліївна
- Лідер відділу культури і відпочинку:
- Данішевська Ілона
- Радник відділу культури і відпочинку:
- Крутас Наталія Костянтинівна
- Лідер відділу охорони здоров’я дітей, спорту і туризму:
- Крутас Роман
- Радник відділу охорони здоров’я дітей, спорту і туризму:
- Вальковський Сергій Олегович
- Лідер відділу преси і інформації:
- Крутас Оксана
- Радник відділу преси і інформації:
- Войчак Наталія Миколаївна
- Лідер відділу роботи з молодшими школярами:
- Струтинська Руслана
- Радник відділу роботи з молодшими школярами:
- Маслій Раїса Миколаївна
- Лідер відділу дисципліни і порядку:
- Марчук Віталій
- Радник відділу дисципліни і порядку:
- Козінчук Василь Каленикович
- Лідер служби «Милосердя»:
- Ціось Оксана
- Радник служби «Милосердя»:
- Улицька Людмила Анатоліївна
- Лідер служби «Берегиня»:
- Іванова Лілія
- Радник служби «Берегиня»
- Бугаєнко Світлана Михайлівна